Każdy posiadacz sklepu internetowego zastanawia się jak go powinien reklamować. W XXI wieku ludzie dużą część czasu wolnego spędzają w internecie, właśnie dlatego powinniśmy zainwestować w reklamę właśnie tam.

Media społecznościowe

Facebook, instagram, twitter to miejsca, w których ludzie zazwyczaj szukają rozrywki i próbują się za ich pomocą oderwać od otaczającej ich rzeczywistości. Tworząc reklamę na Facebooku możemy dotrzeć do dużej ilości odbiorców. Posiadając sklep internetowy Facebook i Instagram to podstawa, żeby zacząć znajdywać klientów musimy istnieć w tych serwisach. Na naszych profilach powinniśmy zawrzeć link do naszego sklepu. Nasza reklama powinna być atrakcyjna wizualnie, powinna być przejrzysta i wyglądać schludnie. Ewentualnie może być przyciągająca wzrok/szokująca. Musimy pamiętać, że walczymy o uwagę naszego potencjalnego klienta, a wraz z nami walczą nasi konkurenci. Reklamę powinniśmy celować do danej grupy ludzi, dzięki temu mamy większe szanse na trafienie do osób, które będą zainteresowane naszymi produktami. Reklama powinna być w stylu naszego sklepu, tak aby od razu pokazać klientowi jaka jest nasza estetyka i czego może się po naszym sklepie spodziewać. 

Reklama w Google

Sklep internetowy, jak sama nazwa wskazuje działa w internecie. Właśnie dlatego powinniśmy zainwestować w pozycjonowanie naszego sklepu tradycyjnymi metodami lub nieco szybszymi - np. Google Adwords. Dzięki tej opcji możemy sprawić, że nasz sklep będzie pojawiał się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo ważne, ponieważ większość osób gdy czegoś szuka, przegląda jedynie pierwszą stronę w wyniku wyszukiwania Google. Im wyżej nasz sklep będzie się pojawiał, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient w niego wejdzie. Tradycyjne metody pozycjonowania są żmudne i pracochłonne, a na ich efekt czasami trzeba czekać nawet rok. Google Adwords to idealne rozwiązanie dla osób, którym zależy na tym, aby efekt był natychmiastowy. A powszechnie wiadomo, że czas to pieniądz.