Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe?

Media społecznościowe tak jak żadne inne narzędzia powodują popularyzację naszych usług, zainteresowań i twórczości. Mają niedoścignioną zaletę: poszerzają grono odbiorców, odnawiają i utrzymują kontakty. Budują tym samym sieć relacji, dzięki którym możemy osiągać korzyść w postaci konkretnych klientów, fanów czy współpracowników. Oprócz tego służą po prostu celom prywatnym. Jak i dlaczego warto prowadzić media społecznościowe?

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE DLA FIRM I USŁUG

Jeżeli jesteśmy właścicielami jakieś firmy produkcyjno-usługowej, sklepu, lokalu typu restauracja, bar czy pub obecność w mediach społecznościowych korzystnie wpłynie nie tylko na nasz wizerunek, ale i na zasięg - prowadzenie Facebooka, Instagrama, Twittera czy Snapchata sprawia, że zyskujemy coraz wyższą liczbę odbiorców i ich zainteresowanie. Pozwala to również na obserwację i analizę konkurencji, poznanie opinii klientów i utrzymywanie jak najlepszych stosunków. Media społecznościowe potrzebne są też artystom, zwłaszcza muzykom. Korzystają z nich blogerzy i vlogerzy, którzy mogą wejść w bezpośrednią interakcje ze swoimi czytelnikami i widzami.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE DLA CELÓW OSOBISTYCH

Dlaczego warto prowadzić media społecznościowe w celach prywatnych? Takie działania sprzyjają odbudowywaniu starych znajomości oraz zawieraniu tych nowych. Zdecydowanie usprawniają kontakt i pozwalają na dzielenie się tym co dobre, ważne i korzystne. Dają pogląd na to co dzieje się w konkretnych środowiskach, do których wcześniej nie mielibyśmy dostępu. Mając konto, jesteśmy jednocześnie łatwi do wyszukania i nawiązania relacji. To też znak dla innych - znak otwartości, nowoczesności i możliwości odezwania się. Prywatne konta są często początkiem wspólnotowych i aktywnych działań w rzeczywistości. Mają przełożenie na realne spotkania i wydarzenia organizowane w zwołanych grupach o podobnych pasjach. Posiadanie konta bywa pozytywnym sygnałem dla potencjalnego pracodawcy i okazją do lepszego poznania kandydata przychodzącego na rekrutację.