Sklepy tradycyjne, w których naocznie możemy przekonać się o jakości i wyglądzie towaru, a sprzedawca przeprowadzi nas przez cały proces zakupu, wciąż cieszą się powodzeniem. Jednak rynek zakupów internetowych z roku na rok rozwija się w zawrotnym tempie. Jedno jest pewne - Polacy lubią robić zakupy w Internecie. W zależności od prowadzonej działalności - opłaca się to mniej lub bardziej. Niemniej jednak łączenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym i internetowym, to duży komfort dla klientów i szansa na rozwój firmy.

Podstawowe zalety

Od kilku już lat rynek e-commerce silnie zakorzenia się w polskiej świadomości, a Polacy poznają zalety zakupów w sklepie internetowym. To przede wszystkim całodobowość i możliwość zapoznania się z ofertą o dowolnej i dogodnej dla klienta porze. Kolejny atut to możliwość dostawy pod drzwi i skorzystanie z różnorodnych opcji dostawy. Dzięki temu eliminujemy koszty, nierzadko również czasochłonnego dojazdu do sklepu. Brak kosztów ekspozycji towaru pozwala przedsiębiorcy na korzystniejsze ceny, a statystyki dostępne w platformach sprzedaży umożliwiają śledzenie zainteresowania poszczególnymi produktami. 

Niekończące się możliwości

Podkreślana przez sceptyków wada sklepu internetowego to brak kontaktu ze sprzedawcą. Jednak coraz więcej firm oferuje chat na żywo z doradcą klienta, który umożliwia zadanie pytania i otrzymanie oferty, skrojonej na miarę potrzeb. Ciekawe funkcje sklepów, takie jak porównywanie produktów, zdjęcia 3D czy filmy pokazowe nierzadko są bardziej atrakcyjne niż wizyta w tradycyjnym supermarkecie. 

Duża konkurencja - przetrwają najlepsi

Statystyki wskazują, że w ostatnich pięciu latach liczba sklepów internetowych powiększyła się o ponad 1/3. Inne dane jednak pokazują, że zaledwie 1/3 sklepów internetowych działa dłużej niż 8 lat. Warto więc podkreślić, że o ile założenie działalności w sieci nie stanowi większego problemu, o tyle utrzymanie go na rentownym poziomie przysparza już trudności. Dlatego niezwykle istotne jest stworzenie dobrze przemyślanej strategii marki oraz rzetelnego biznesplanu.